Friday, January 6, 2012

TO SUCCESS banyak EXAM DARI ALLAH utuk kita tempuhi..CHAIYOOK


 





DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIH HANI..

september 2011

alhamdulilah,,akhirnya aku dapat masuk u.. itulah impian setiap orang yang bergelar pelajar sekolah..
dapat tau je masuk ukm memang bersyukur sangat, segala penat lelah akhirnya dibalas dengan kemanisan..nikmatnya terasa..memang mindset aku nak masuk ukm..alhamdulilah dapat..


sesi pendaftaran seminggu lepas raya..bahang raya amat terasa,sedih + gembira = gumbira..
kebetulan aku dok sorang xda roomate, org lain sume ada rommate aku je, it's ok lagi best boleh bt apa aje suka ati...




2minggu aku di uk malaysia..

aku berasa susah hati lambat lagi aku nak grad, lagi 3 thun kott, dalam fikiran aku aku teringin nak keja cpat2 sbb nak bgi kat parent aku duit tiap2 bulan..mcm org yg dah keja..perasaan 2 selalu datang,sbb aku nak balas jasa parent aku..





13/10/2011

aku pegi pusaneka dgan syikin n amalina, sambil jalan punya jalan, tetiba je ada sorang akak ni tanya "adik xmau scan bla....bla....bla..." aku n kin ,,nak2..hehehe bukan apa kita cuma nak tau psai kesihatan kita..

seminggu slepas jmpa akk 2,akk 2 call n cakap..mila jom la pegi hari pelanggan herbalife..sblum 2 dia ada ckap berdoalah kat ALLAH kalau herbalife ni utk mila ALLAH akn permudahkan..dia selalu ulang ayat ni..
aku tertarik dgn ayat 2,jd aku berdoa dan terus berdoa, dan akhirnya herbalife memng utk aku,sbb niat aku buat semua benda kerana allah nak tolng org kalu aku dah berjaya banyak benda aku nak buat espc nak buat saham akhirat,zakat,derma,wakaf n mcm2 lagi....sebab aku xboleh la tgok org susah terutamanya org mnta sedekah kat pasar malam..kesiaann sangat2...

2 bulan in ukm/herbalife..

alhamdulilah,,,setiap perkara mulakan dengan niat,pasangkan niat yang baik insyaallah ALLAH akn permudahkan...







Islam menghargai apa sahaja yang dapat membangkitkan perbuatan mulia, niat yang baik dan mulia di dalam semua pensyariatannya dan penghalaannya. Nabi Muhamad s.a.w. telah bersabda: 
Sesungguhnya setiap amalan itu dengan niat, dan sesungguhnya setiap orang itu dinilai berdasarkan apa yang diniatkannya.” (Bukhari)
Dengan niat yang baik, perkara yang harus/mubah dan adat dapat diangkat menjadi ketaatan dan ibadah kepada Allah. Sesiapa yang makan makanan dengan niat untuk memelihara kehidupannya, menguatkan tubuh badan dan supaya dapat melaksanakan kewajipan terhadap Tuhan dan umatnya, maka makan dan minumnya itu menjadi ibadah.



ukm + herbalife.


                      

setiap kali ada event/prog herbalife yg bertentangan dgn aktiviti kolej @ exam mid year mesti  ALLAH tolong aku, n allah permudahkan segala urusanku.......herbalife banyak memberi motivasi kat aku..n banyak bg aku makan..(makanan rohani) makanan rohani amat penting utk mndekatkan diri dgn allah......
HERBALIFE juga mengajar kpd ku erti bersyukur..sbb org2 herbalife sume org yg bersyukur aku belajar melalui mereka...kita nak jadibaik kita kena berkawan dengan org baik....bukan aku xbsyukur sebelum ni tapi dlam herbalife aku lbh2 bersyukur..... 



itulah yang menguatkan lagi hujahku untuk stay in herbalife.....ada orang cakap aku ni terlalu taksub dengan herbalife, it's ok yg penting kembali kepada niat seseorang yang penting aku nak sampai target 2012 aku nakkkk tolong lebih ramai org yg nak sihat n yg utama aku nak kumpul duit banyak2 nak hnatr mak/ayah aku p haji..aku nk p haji jugakk

                                                     INSYAALLAH ALLAH MAHA MENGETAHUI




.k.mira k.hairi orang xnampak n xdapat rasa apa yg kita rasa sekarang..i have a big dream ok kwn2..yg pntg aku bt keje yg halal n bernilai bangat utk famly masyarakat n umat islam tolng org jadi sihat, tapi org masih anggap yg negatif xmau ubah utk jadi sihat aku heran la...nnti sakit baru nak cari......kita tengok n lihat.......












IS NOT EVERYTHING kalau dah sakit,BUT KALAU SIHAT MONEY IS EVERYTHING OK..utk bg mak/ayah,,sedekah,zakat, apa lagi kalau ad duit nk ibadah pun senang jmpa org miskin tepi jalan bolehh sedekah..benda 2 sume kan saham akhirat/ bekalan kita.....bwa lah bnyak sikit bekal utk mati,,nnti dlm kubur sorg2 benda ni la yg nak bantu kita..tambah2 share dgn org utk jd lebih sihat kaya dan berjaya di dunia dan akhiratt




ok setakat inilah luahan hati seorg hamba Allah..MOGA MENDAPAT BALASAN BAIK...


1 comment: